Dječji vrtić Zipkica nalazi se u Zaboku te  , na neki način, svojim posebnim izgledom i prekrasnim okolišem  predstavlja simbol grada Zaboka i ulice u kojoj se nalazi.

U najljepšem mjesecu u godini, u svibnju,vrtić obilježava godišnjicu svog postojanja i djelovanja.

Sami počeci predškolske djelatnosti u Zaboku vežu se uz malu, drvenu baraku na drugoj adresi, zatim uz djelovanje u sklopu zabočke osnovne škole te napokon kao samostalna ustanova od 1994.g.

Kroz tu dugu povijest, vrtić se mijenjao, rasao, mijenjala se koncepcija rada, išlo se u korak sa suvremenostima iz područja predškolskog odgoja i obrazovanja te je danas Dječji vrtić Zipkica suvremena predškolska ustanova koja već odavno nije samo mjesto za čuvanje djece dok roditelji rade, već ustanova koja je, zahvaljujući  akcijskim istraživanjima , promišljanjima odgojne prakse , prevladavanjima tradicionalnog poimanja i doživljaja djece, postala mjesto zdravog, poticajnog i sretnog odrastanja djece.

Vrtić se kroz povijest kontinuirano borio s premalim smještajnim kapacitetima te je 2009. g. sadašnja zgrada vrtića prvi puta doživjela povećanje kapaciteta. Tadašnjih 8 odgojno-obrazovnih skupina povećano je na  11, a od 2016/2017 odgojno-obrazove godine vrtić radi s 12 skupina u koje je smješteno oko 290 djece o kojima brine stručni tim ( ravnateljica, psihologinja i logopedinja), odgojiteljice, administratvno i tehničko osoblje, kuharice i kuhar te domar vrtića.

Svaki je vrtić, pa tako i zabočki, specifičan, prije svega, po ljudima koji u njemu rade, koji, uz djecu, naravno, čine dušu te ustanove… za kvalitetu rada predškolske ustanove izuzetno je važan odnos ljudi u kolektivu, važan je rad na tom odnosu i kontinuirano učvršćivanje odnosa jer upravo je dobar i zdrav timski odnos među ljudima važan preduvjet kako bi vrtić mogao biti poticajno okruženje, kako za djecu, tako i za odrasle koji u njemu rade.

Naš vrtić ima zaposlenih 40 djelatnika koji se zajednički uspješno trude da se djeca osjećaju sigurno, sretno i zadovoljno i uz standardni opis poslova to je ipak primarna zadaća svih zaposlenika.

Kada se govori o odgojno-obrazovnom radu u našem vrtiću i njegovim specifičnostima, citirali bismo Lorisa Malaguzzija : ” Rad s djecom u vrtiću trebao bi nalikovati igri ping – ponga. Odgojitelj treba u pravi trenutak znati uhvatiti lopticu koju mu dijete šalje i vratiti mu lopticu tako da dijete može nastaviti igru.”

Upravo se na takav način pokušavamo odnositi u odgojno-obrazovnom radu s našom djecom koristeći, prije svega, projektni rad kojeg smatramo izuzetno važnim oblikom rada budući polazi od interesa djece i koji je upravo ta ”ping pong loptica”. Odgojitelji te ”ping pong loptice” , tj. situacijske poticaje i interese djece koriste za jačanje i proširivanje tih interesa, radoznalosti, istraživanja, kreativnosti te za razvijanje izuzetno važnih socijalnih vještina. Projektni rad u vrtićima sigurno više nije nikakva novost, ali i dalje daje izvrsne rezultate u radu s djecom i uvidjeli smo da je takav oblik rada dobitak i za djecu i odgojitelje, a vrlo često i za roditelje koje nastojimo aktivno uključivati.

Upravo je suradnja s roditeljima te obiteljima naše djece općenito područje koje stalno promišljamo – kako uvijek nanovo unaprijediti tu suradnju da ona bude još kvalitetnija i bolja.

Na suradnju s obiteljima djece gledamo kroz prizmu obostranog razumijevanja i kvalitetne komunikacije budući djeca danas većinu svog dnevnog vremena provode u vrtiću.

Suvremeni rani i predškolski odgoj i obrazovanje pretpostavlja aktivno sudjelovanje roditelja u životu i radu vrtića, a bogatstvo i kvaliteta odnosa uspostavljena između djece, roditelja i nas u vrtiću čine temelje na kojima će dijete tijekom cijeloga života graditi odnos s drugim osobama. Suradnja je nešto što se uči, a kako bi se postigao partnerski odnos obitelji i vrtića, značajno je vrijeme koje roditelji i ostali bliski članovi obitelji provedu U vrtiću prateći i uključujući se u aktivnosti koje se nude njima. Na taj način roditelje i ostale članove obitelji upoznajemo s metodama i ciljevima, kako našeg kurikuluma, tako i predškolskog sustava općenito, upoznaju organizaciju rada vrtića, upoznaju osobine svojih odgojitelja, ali i ostalu djecu s kojima se njihovo dijete druži.

Vrata našeg vrtića su zaista uvijek otvorena za obitelji djece, za njihova pitanja, strahove, nedoumice, pohvale i kritike…osim ”klasične suradnje” ( roditeljski i individualni sastanci, info centri,..),organiziramo i razne radionice, potičemo druženja i susrete van naše ustanove, zovemo i potičemo  na boravak u skupini svog djeteta. Kroz sadržaje ZA obitelji djece gradimo povjerenje prema našoj ustanovi i ”tetama” koje s njihovom djecom provode većinu vremena, a na taj način im omogućujemo da se uvjere kako je naš vrtić sigurno, toplo i ugodno mjesto prepuno igre, mašte, dječjeg stvaralaštva i jednostavno – njihovog svijeta gdje ih SVI MI  poštujemo, volimo, brinemo i podržavamo njihov razvoj, ali i pokazujemo  da nam je bitno njihovo mišljenje , pomoć i suradnja kako bismo što bolje shvatili njihovo dijete i kako bismo bili partneri na zajedničkom putu rješavanja eventualnih problema koji se znaju pojaviti na razvojnom putu svakog djeteta.

Ravnateljica: Dijana Lovinčić-Crnković