O nama
Dječji vrtić Zipkica nalazi se u Zaboku te, na neki način, svojim posebnim izgledom i prekrasnim okolišem predstavlja simbol grada Zaboka i ulice u kojoj se nalazi.
U najljepšem mjesecu u godini, u svibnju,vrtić obilježava godišnjicu svog postojanja i djelovanja.
Sami počeci predškolske djelatnosti u Zaboku vežu se uz malu, drvenu baraku na drugoj adresi, zatim uz djelovanje u sklopu zabočke osnovne škole te napokon kao samostalna ustanova od 1994.g.
Kroz tu dugu povijest, vrtić se mijenjao, rasao, mijenjala se koncepcija rada, išlo se u korak sa suvremenostima iz područja predškolskog odgoja i obrazovanja te je danas Dječji vrtić Zipkica suvremena predškolska ustanova koja već odavno nije samo mjesto za čuvanje djece dok roditelji rade, već ustanova koja je, zahvaljujući akcijskim istraživanjima , promišljanjima odgojne prakse , prevladavanjima tradicionalnog poimanja i doživljaja djece, postala mjesto zdravog, poticajnog i sretnog odrastanja djece.
Vrtić se kroz povijest kontinuirano borio s premalim smještajnim kapacitetima te je 2009. g. sadašnja zgrada vrtića prvi puta doživjela povećanje kapaciteta. Tadašnjih 8 odgojno-obrazovnih skupina povećano je na 11, 2016. na 12 , od 2018/2019 odgojno-obrazovne godine vrtić radi s 13 skupina, od 2019./2020. sa 14 skupina, a od 1.9.2023. s 15 skupina ( 14 u centralnom objektu te jedna skupina na područnoj lokaciji u Martinišću pri novosagrađenoj područnoj osnovnoj školi Ksavera Šandora Đalskog) u koje je smješteno oko 345 djece o kojima brine stručni tim ( ravnateljica, psihologinja, logopedinja i zdravstvena voditeljica), odgojiteljice, administratvno i tehničko osoblje, kuharice i kuhar te domar vrtića.
Svaki je vrtić, pa tako i zabočki, specifičan, prije svega, po ljudima koji u njemu rade, koji, uz djecu, naravno, čine dušu te ustanove… za kvalitetu rada predškolske ustanove izuzetno je važan odnos ljudi u kolektivu, važan je rad na tom odnosu i kontinuirano učvršćivanje odnosa jer upravo je dobar i zdrav timski odnos među ljudima važan preduvjet kako bi vrtić mogao biti poticajno okruženje, kako za djecu, tako i za odrasle koji u njemu rade.
Naš vrtić ima zaposlenih 49 djelatnika koji se zajednički uspješno trude da se djeca osjećaju sigurno, sretno i zadovoljno i uz standardni opis poslova to je ipak primarna zadaća svih zaposlenika.
Kada se govori o odgojno-obrazovnom radu u našem vrtiću i njegovim specifičnostima, citirali bismo Lorisa Malaguzzija : ” Rad s djecom u vrtiću trebao bi nalikovati igri ping – ponga. Odgojitelj treba u pravi trenutak znati uhvatiti lopticu koju mu dijete šalje i vratiti mu lopticu tako da dijete može nastaviti igru.”
Upravo se na takav način pokušavamo odnositi u odgojno-obrazovnom radu s našom djecom koristeći, prije svega, projektni rad kojeg smatramo izuzetno važnim oblikom rada budući polazi od interesa djece i koji je upravo ta ”ping pong loptica”. Odgojitelji te ”ping pong loptice” , tj. situacijske poticaje i interese djece koriste za jačanje i proširivanje tih interesa, radoznalosti, istraživanja, kreativnosti te za razvijanje izuzetno važnih socijalnih vještina. Projektni rad u vrtićima sigurno više nije nikakva novost, ali i dalje daje izvrsne rezultate u radu s djecom i uvidjeli smo da je takav oblik rada dobitak i za djecu i odgojitelje, a vrlo često i za roditelje koje nastojimo aktivno uključivati.
Upravo je suradnja s roditeljima te obiteljima naše djece općenito područje koje stalno promišljamo – kako uvijek nanovo unaprijediti tu suradnju da ona bude još kvalitetnija i bolja.
Na suradnju s obiteljima djece gledamo kroz prizmu obostranog razumijevanja i kvalitetne komunikacije budući djeca danas većinu svog dnevnog vremena provode u vrtiću.
Suvremeni rani i predškolski odgoj i obrazovanje pretpostavlja aktivno sudjelovanje roditelja u životu i radu vrtića, a bogatstvo i kvaliteta odnosa uspostavljena između djece, roditelja i nas u vrtiću čine temelje na kojima će dijete tijekom cijeloga života graditi odnos s drugim osobama. Suradnja je nešto što se uči, a kako bi se postigao partnerski odnos obitelji i vrtića, značajno je vrijeme koje roditelji i ostali bliski članovi obitelji provedu U vrtiću prateći i uključujući se u aktivnosti koje se nude njima. Na taj način roditelje i ostale članove obitelji upoznajemo s metodama i ciljevima, kako našeg kurikuluma, tako i predškolskog sustava općenito, upoznaju organizaciju rada vrtića, upoznaju osobine svojih odgojitelja, ali i ostalu djecu s kojima se njihovo dijete druži.
Vrata našeg vrtića su zaista uvijek otvorena za obitelji djece, za njihova pitanja, strahove, nedoumice, pohvale i kritike…osim ”klasične suradnje” ( roditeljski i individualni sastanci, info centri,..),organiziramo i razne radionice, potičemo druženja i susrete van naše ustanove, zovemo i potičemo na boravak u skupini svog djeteta. Kroz sadržaje ZA obitelji djece gradimo povjerenje prema našoj ustanovi i ”tetama” koje s njihovom djecom provode većinu vremena, a na taj način im omogućujemo da se uvjere kako je naš vrtić sigurno, toplo i ugodno mjesto prepuno igre, mašte, dječjeg stvaralaštva i jednostavno – njihovog svijeta gdje ih SVI MI poštujemo, volimo, brinemo i podržavamo njihov razvoj, ali i pokazujemo da nam je bitno njihovo mišljenje , pomoć i suradnja kako bismo što bolje shvatili njihovo dijete i kako bismo bili partneri na zajedničkom putu rješavanja eventualnih problema koji se znaju pojaviti na razvojnom putu svakog djeteta.
Aktivnosti, foto i video materijal o boravku djeteteta u našem vrtiću roditeljima su dostupni putem platforme CLASSDOJO, a podaci za prijavu dobiju se po kretanju djeteta u odgojno – obrazovnu skupinu.
Ravnateljica: Dijana Lovinčić-Crnković